Dezvoltarea profesionala in mediul virtual: Provocari si Beneficii
iulie 10, 2020Brandul de Recruiter – Tu in ce etapa esti?
august 3, 2020Marketingul Digital in Recrutarea de Personal si impactul in dezvoltarea Resurselor Umane
In prezent, marketingul digital este cel mai important pion in dezvoltarea firmelor. Insa, putini oameni constientizeaza cat de relevant este acest concept si cum se manifesta in recrutare. Uite care este relatia dintre cele doua domenii si modurile in care poti aplica notiuni de marketing cu succes in procesele de recrutare pentru firma ta:
1.Dezvoltarea brandului de angajator
Este logic ca pentru atragerea celor mai buni si profesionisti candidati in compania ta este nevoie ca aceasta sa aiba un branding de anagajtor solid si bine conturat. Acest lucru este imperios necesar pentru ca cea mai puternica si relevanta opinie a firmei tale este oglindida de parerea celor care au lucrat sau lucreaza in companie. In acest sens, pentru o promovare pozitiva in mediul profesional este necesar sa investesti mult in dezvoltarea brandului de angajator.
2.Gandeste ca un om de marketing in procesul de recrutare
Invata sa iesi din zona de confort si interactioneaza cu oamenii eficient. Multi oameni de HR nu isi dau seama cat de relevant este limbajul in procesul de recrutare. Pentru atragerea candidatului ideal este nevoie sa comunici pe limbajul lui, acest lucru se refera la adaptarea si aducerea in discutie a intereselor, stilului de viata si altor preferinte ale candidatului. Mai mult, incearca sa fii empatic si sa aduci solutii reale la ce isi doreste candidatul, iesi din sfera de confort in momentul in care sustii interviul.
3.Invata cum sa faci research in profunzime
Incerci sa recrutezi o anume pozitie? Probabil cauti pe toate canalele pe care le cunosti dupa numele pozitiei si analizezi CV-uri. Multi recruiteri procedeaza in acest mod. Pentru atragerea candidatilor ideali este nevoie de mai mult decat un simplu “search” dupa numele pozitiei. Incearca sa vezi care sunt preocuparile generale ale oamenilor care lucreaza pe acea pozitie, unde isi petrec timpul, cum comunica in mediul online. Numai in acest mod iti poti concentra atentia pe canalul unde oamenii pe care ii cauta isi petrec timpul si numai in acest mod vei putea comunica intr-un limbaj comun cu candidatul pe care ti-l doresti.
4.Concentreaza-te pe crearea unor experiente placute
Intregul proces de recrutare trebuie sa se desfasoare impecabil pentru crearea unei experiente de succes. De ce este important sa ne concentram pe acest aspect? Oamenii discuta, iar acest “word-of-mouth” este mai puternic decat crezi in brandingul de companie si efectele acestuia asupra proceselor de recrutare. Asadar, fii atent la modul in care abordezi candidatul, cum arata locul in care acesta sustine interviul, cum arata sala de asteptare, colegii cu care acesta interactioneaza pana sustine interviul, modul in care se desfasoara interviul dar si modul in care se ofera feedback. Tot procesul recrutarii trebuie sa emane pozitivism, deschidere si sa fie cat mai confortabil pentru o experienta de succes care merita povestita cu entuziasm mai departe!
5.Evidentiaza beneficiile si oportunitatile
Asa cum in cadrul campaniilor de marketing, specialistii se concentreaza pe accentuarea aspectelor pozitive ale produselor sau ale serviciilor, asa trebuie sa procedeze si recruiterul in momentul in care prezinta un job. Fie ca este vorba despre publicarea anuntului pentru postul deschis sau explicarea sarcinilor in cadrul interviului…Este necesar sa descrii cat mai profesionist beneficiile si oportunitatile pe care posibilul angajat le poate avea daca obtine acel job. Trebuie in mod realist sa starnesti entuziasm candidatilor si sa ii determini pe acestia sa accepte jobul propus de tine, in detrimentul ofertelor venite din partea concurentei. Atentie! Nu te concentra numai pe partea financiara, multi oameni isi doresc si alte beneficii care ii ajute sa se dezvolte in cariera. Invata sa “citesti” cu acuratete nevoile candidatilor!