Dupa o serie de cautari, ai gasit job-ul pe care ti-l doresti, ai aplicat, ai fost la interviu, incepi in cateva zile. Daca nu ai mai fost angajat pana acum sau daca vei fi intr-un mediu cu totul nou pentru tine, probabil ai cateva intrebari. La ce sa ma astept dupa ce m-am angajat? Pe ce sa pun accentul? La ce sa fiu atent? Ce conteaza cel mai mult?
-
Intelege compania
Daca ai fost deja acceptat la noul job, este posibil sa stii deja cateva lucruri despre companie. De pe internet, de la interviu, de la persoana care te-a recomandat, etc Sa stii lucruri relevante despre companie, despre valorile companiei, despre ce cauta compania la angajatii sai, iti poate oferi un avantaj important. Nu trebuie sa stii tot sau sa exagerezi cu reserch-ul, dar cateva informatii relevante iti vor oferi un avantaj important din punct de plecare pentru integrarea ta in noua echipa.
-
Intelege-ti rolul
Dupa cum am mai spus, unul din cele mai importante aspecte pentru un nou angajat, adesea neluat in considerare, este sa intelegi in profunzime care este rolul tau la noul job. Ce trebuie sa faci foarte bine? Ce se asteapta de la tine? Unde este cea mai mare nevoie de tine in acest moment? Ce atitudine ar fi bine sa ai?
-
Cultura organizationala
In primele 1–2 luni, poate chiar mai rapid, iti poti face o idee foarte clara despre cultura organizationala sau, mai simplu spus, despre atmosfera, echipa si regulile de la noul loc de munca. Fiecare companie are un mod propriu de a funtiona. Iti vei face o idee fiind atent in jurul tau.
O ultima completare aici, vei performa mult mai bine si vei contribui semnificativ daca iti creezi un obicei din a te concentra constant pe ce functioneaza, pe ce iti place, pe ce apreciezi si nu pe aspectele negative. Asta nu inseamna ca nu vezi aspectele negative, ci alegi sa te pozitionezi in zona aprecierii si a focusului pozitiv.