angajatii de top
Ce fac angajatii de top si cum poti sa devii si tu unul?
septembrie 5, 2017
job-ul ideal
Dreamjob, Job-ul ideal, Job-ul de vis? De ce am dificultati in a-l obtine?
septembrie 18, 2017

Te-ai angajat. La ce sa te astepti?

Dupa o serie de cautari, ai gasit job-ul pe care ti-l doresti, ai aplicat, ai fost la interviu, incepi in cateva zile. Daca nu ai mai fost angajat pana acum sau daca vei fi intr-un mediu cu totul nou pentru tine, probabil ai cateva intrebari. La ce sa ma astept dupa ce m-am angajat? Pe ce sa pun accentul? La ce sa fiu atent? Ce conteaza cel mai mult?

 

  1. Intelege compania

Daca ai fost deja acceptat la noul job, este posibil sa stii deja cateva lucruri despre companie. De pe internet, de la interviu, de la persoana care te-a recomandat, etc Sa stii lucruri relevante despre companie, despre valorile companiei, despre ce cauta compania la angajatii sai, iti poate oferi un avantaj important. Nu trebuie sa stii tot sau sa exagerezi cu reserch-ul, dar cateva informatii relevante iti vor oferi un avantaj important din punct de plecare pentru integrarea ta in noua echipa.

 

  1. Intelege-ti rolul

Dupa cum am mai spus, unul din cele mai importante aspecte pentru un nou angajat, adesea neluat in considerare, este sa intelegi in profunzime care este rolul tau la noul job. Ce trebuie sa faci foarte bine? Ce se asteapta de la tine? Unde este cea mai mare nevoie de tine in acest moment? Ce atitudine ar fi bine sa ai?

 

  1. Cultura organizationala

In primele 1–2 luni, poate chiar mai rapid, iti poti face o idee foarte clara despre cultura organizationala sau, mai simplu spus, despre atmosfera, echipa si regulile de la noul loc de munca. Fiecare companie are un mod propriu de a funtiona. Iti vei face o idee fiind atent in jurul tau.

O ultima completare aici, vei performa mult mai bine si vei contribui semnificativ daca iti creezi un obicei din a te concentra constant pe ce functioneaza, pe ce iti place, pe ce apreciezi si nu pe aspectele negative. Asta nu inseamna ca nu vezi aspectele negative, ci alegi sa te pozitionezi in zona aprecierii si a focusului pozitiv.

  1. Posibilitati de dezvoltare

Daca de obicei vrei mai mult de la tine, nu iti place sa te complaci si vezi locul de munca ca pe un spatiu care te ajuta sa te dezvolti, ptobabil vrei sa stii ce oportunitati iti ofera noul tau job. Training-uri? O echipa aparte? Proiecte marete cu care rezonezi? Sprijin in implinirea obiectivelor personale? Trairea vocatiei tale? Beneficii financiare?

Pentru a accesa aceste lucruri, e bine stii

  • Ce ofera compania?
  • Pe baza a ce ofera aceste lucruri?

O companie este un sistem cu reguli clare. Si performanta si oportunitatile, apar pe baza unor reguli, iar daca le respecti poti accesa mult mai rapid beneficiile puse la dispozitia ta.

 

  1. Stres

Noul tau job este predispus la stres? Cum te impaci cu stresul?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa intelegem ce inseamna stresul si cum apare el. De regula, stresul apare din doua motive:

  • persoana in cauza nu stie cum sa se adapteze unei situatii
  • situatia nu serveste valorilor, obiectivlor persoanei, insa persoana ramane acolo din comoditate sau teama

Intampini provocari in ceea ce priveste procesul de angajare sau de integrare la noul loc de munca?

Iti oferim consultanta gratuita, unde raspundem la toate intrebarile pe care le ai si te ajutam sa devii un angajat performant si implinit, care impacteaza in mod pozitiv mediul in care lucreaza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0

Evolution HCC