De ce este important sa ai o cultura organizationala pozitiva?
februarie 5, 2018Retentia angajatilor: marea provocare a HR-ului
februarie 26, 2018Feedback-ul este un instrument important intr-o organizatie care isi doreste un proces de comunicare eficient si in acelasi timp transparenta. Daca ne dorim rezultate si performante nu este suficient sa avem doar un sistem de evaluare (bi)anual a angajatilor, ci este important sa introducem in recuzita noastra feedback-ul. Important de precizat ca feedback-ul nu este doar instrumentul departamentului de HR, ci dimpotriva este necesar sa fie intrebuintat de fiecare angajat din companie fie ca vorbim de comunicarea pe verticala, adica de la management spre angajati, fie de cea orizontala, intre colegi.
Raportandu-ne la contextul organizational, un feedback face referire strict la actiunea intreprinsa de angajat, nu la persoana in cauza sau orice altceva. Este esential sa fim constienti de acest lucru atunci cand oferim un feedback unui coleg.
Prin natura noastra umana ne dorim sa stim ca facem bine ceea ce facem sau nu. De aici si necesitatea practicarii feedback-ului atat in mediul profesional, cat si cel personal. Mai mult decat atat, practicarea feedback-ului poate constitui un tip de motivare non-financiara in cadrul companiei noastre.
De ce? Un feedback oferit corect, imediat ce o actiune a fost intreprinsa poate ajuta un angajat sa-si mentina si chiar imbunatateasca rezultatele obtinute si respectiv sa performeze. Daca un feedback este oferit dupa cateva saptamani sau chiar luni, acesta nu mai are efectul scontat, pierzandu-si astfel semnificatia. De unde si concluzia ca un feedback nu trebuie sa fie amanat, ci oferit imediat pentru a-si “face” efectul, asadar: “sa nu lasam pe maine ce putem face azi.”
In cele din urma feedback-ul este o alta forma de evaluare, ce se ofera in mod constant unui angajat sau unei echipe. De aceea este si un element important pentru o comunicare organizationala transparenta si o buna desfasurare a activitatilor.
Feedback-ul poate fi oferit individual sau intregii echipe, poate fi pozitiv sau negativ, de aceea este necesar sa fim atenti la tipul de feedback pe care ar urma sa-l oferim. Este probabil cunoscut faptul ca in cazul feedback-ului negativ oferit unui angajat, discutia este una particulara, nu de grup, astfel incat sa dam posibilitatea persoanei de a-si imbunatati activitatea sau chiar un anumit comportament.
Scopul feedback-ulei este acela de a contribui la dezvoltarea noastra profesionala sau personala, imbunatatirea comunicarii, relationarea si chiar contributia adusa in cadrul activitatii desfasurate sau a echipei din care facem parte.