feedback
Feedback-ul, cheia unei comunicari eficiente
recrutarea de personal
Recrutarea de personal a devenit un adevarat challenge pentru specialistii din domeniul HR.

Retentia angajatilor: marea provocare a HR-ului

retentia angajatilor

Retentia angajatilor este o provocare actuala a departamentului de HR si una nu foarte usoara tinand cont de situatia in care se afla piata fortei de munca: una foarte dinamica, in care este necesar sa ne adaptam din mers la schimbari.

Ca urmare a crizei de pe piata muncii, este necesar sa gasim noi metode de motivare si implicare a angajatilor pe care ii avem in companie. Se pare ca maririle salariale nu reprezinta singura motivatie a angajatilor de a ramane intr-o companie.

Tot mai des gasim in pachetul de beneficii a companiilor tichetele de masa, telefon de serviciu, abonamente la clinici private, abonamente la sali de sport, etc, dar se pare ca ar trebui sa venim cu ceva si mai inovativ daca ne dorim sa pastram angajatii buni in companie.

Cum putem face asta?

Putem crea de exemplu anumite beneficii in care angajatii sa-si exerseze hobby-urile, indiferent ca vorbim de anumite sporturi extreme sau mai putin extreme, muzica, film sau lectura. Referitor la lectura, am putea oferi ‘30 minute din program angajatilor in acest scop sau putem crea o mica biblioteca in cadrul firmei, ori chiar putem construi o cultura a schimbului de carti intre angajati. Tinem sa va reamintim ca daca angajatii vostri se dezvolta, compania se dezvolta si ea.

Pana la urma crearea unui pachet de beneficii autentic, competitiv si personalizat are drept fundament o mai mare atentie la nevoia propriilor angajati.

Flexibilitatea, stabilitatea si siguranta la locul de munca sunt alti factori importanti de care trebuie sa tinem cont in continuare in procesul de retentie, ca urmare a instabilitatii care exista in piata. Este important ca prin actiunile intreprinse de companie sa se transmita angajatilor sentimentul de incredere si de ce nu chiar protectie.

Tehnologia ne permite sa fim conectati indiferent de locul in care ne aflam, dar cu toate astea suntem oameni in cele din urma si avem nevoie sa interactionam sau socializam fata in fata, fie la o scurta pauza de cafea, pauza de pranz sau diferite evenimente/activitati sociale ale companiei. Mai mult decat atat angajatii manifesta un interes din ce in ce mai mare pentru comunitate si isi doresc sa participe si sa se implice in diferite actiuni sociale. Astfel, se poate evidentia faptul ca responsabilitatea sociala a companiei este un alt factor important in retentia angajatilor.

Angajatii isi doresc sa se simta apreciati, sa simta ca activitatea lor este importanta, sa li se ofere feedback in mod constant, nu doar atunci cand fac bine sau mai putin bine un lucru si mai ales sa li se transmita sentimentul de incredere de catre liderii lor.

Vrei sa ai o echipa mai motivata, care produce rezultatele pe care ti le doresti?

Te putem ajuta cu o evaluare profesionista a personalului tau. Identificam problemele cele mai importante si implementam solutii eficiente, care produc performanta in echipa ta.

Lasa un comentariu