Retentia angajatilor este o provocare actuala a departamentului de HR si una nu foarte usoara tinand cont de situatia in care se afla piata fortei de munca: una foarte dinamica, in care este necesar sa ne adaptam din mers la schimbari.
Ca urmare a crizei de pe piata muncii, este necesar sa gasim noi metode de motivare si implicare a angajatilor pe care ii avem in companie. Se pare ca maririle salariale nu reprezinta singura motivatie a angajatilor de a ramane intr-o companie.
Tot mai des gasim in pachetul de beneficii a companiilor tichetele de masa, telefon de serviciu, abonamente la clinici private, abonamente la sali de sport, etc, dar se pare ca ar trebui sa venim cu ceva si mai inovativ daca ne dorim sa pastram angajatii buni in companie.
Cum putem face asta?
Putem crea de exemplu anumite beneficii in care angajatii sa-si exerseze hobby-urile, indiferent ca vorbim de anumite sporturi extreme sau mai putin extreme, muzica, film sau lectura. Referitor la lectura, am putea oferi ‘30 minute din program angajatilor in acest scop sau putem crea o mica biblioteca in cadrul firmei, ori chiar putem construi o cultura a schimbului de carti intre angajati. Tinem sa va reamintim ca daca angajatii vostri se dezvolta, compania se dezvolta si ea.
Pana la urma crearea unui pachet de beneficii autentic, competitiv si personalizat are drept fundament o mai mare atentie la nevoia propriilor angajati.