Conceptul “Extra Mile” in Recrutarea de personal si Joburile din criza
mai 7, 2020Dezvoltarea profesionala in mediul virtual: Provocari si Beneficii
iulie 10, 2020La început, a fost employment-ul. Apoi, a venit employer branding-ul
Când te gândești la compania ta, ce-ți vine în minte? Organigrama? Aspectele financiare? Cultura? Ei bine, oricare ar fi răspunsurile tale, sunt relativ convins că printre ele nu s-a numărat și conceptul de employer branding. Dacă nu ai auzit de el, fă-te comod, îți explicăm noi cum stă treaba în cele ce urmează.
Employer branding-ul a început să fie vehiculat relativ recent în spațiul public, și nu doar în birourile ascunse ale marilor corporații. Acesta se referă la percepțiile pe care angajații și pretendenții pentru posturile disponibile le au despre angajatorul lor. Acesta este practic promovarea unei anumite imagini a firmei, atât în interiorul cât și în exteriorul acesteia, ce face firma respectivă să fie diferită și dorită de toate celelalte firme concurente. Altfel spus, reprezintă răspunsul la întrebarea “Cum cred oamenii că este să lucreze pentru mine?”. Dacă te întrebi de ce ar fi asta important pentru tine, răspunsul îți este oferit de utilitatea lui practică.
Brand-ul tău și al companiei tale sunt primele ferestre ale oamenilor în activitatea și identitatea ta. Acesta poate fi privit ca o promisiune pe care o faci atât partenerilor, cât și clienților și angajaților tăi în legătură cu valorile tale. Adesea este perceput ca o asumare directă a temeliei ideilor ce te țin în mișcare și care te ghidează în activitatea de zi cu zi. Dacă angajații tăi se identifică cu tine, cu firma ta și cu valorile pe care le scoateți pe piață, acest lucru va determina o creștere a loialității angajatului față de firmă.
În plus, un brand puternic, care iese în evidență, este mult mai atractiv pentru ochiul cumpărătorului. Contează ca prin serviciile și produsele oferite firma ta să transmită mai departe ideile și credințele care au stat la baza clădirii acesteia. Oamenii cumpără ceea ce credem, nu ceea ce vindem. Deci employer branding-ul este unul dintre factorii care te poate diferenția față de competitorii tăi de pe piața muncii. O imagine puternică te poate propulsa în topul companiilor, acolo unde competiția este mai aprigă, dar în același timp poate deveni un factor motivațional atât pentru tine cât și pentru angajații tăi.
Un lucru important ce nu trebuie uitat nici o clipă este că acesta este un proces continuu. Odată ce un brand devine reprezentativ pentru tine ca angajator, acesta trebuie menținut și dezvoltat în timp deoarece nimeni nu vrea să aibă o imagine stagnantă în lumea de astăzi care este în continuă schimbare. Atât clienții cât și viitori angajați au nevoie de o stimulare continuă pentru a rămâne atrași de tine și produsul sau serviciile pe care le oferi.