Care este rolul unui recruiter intr-un interviu de angajare?
august 29, 2017La ce sa ma astept dupa ce m-am angajat?
septembrie 13, 2017Cum devii angajat de top?
Am scris de mai multe ori despre cum pot liderii, managerii si expertii de HR sa isi imbunatateasca performantele. Dar ce trebuie sa faci tu, angajatul ca sa te dezvolti, sa livrezi la nivelul maxim sau chiar peste asteptari? Ce fac angajatii de top si ai putea face si tu? Cum cresti rezultatele tale lunare si cum obti mai multe oportunitati?
Am discutat mai ales despre leaederi pentru ca leader-ul da de cele mai multe ori tonul si cultura organizationala, modele de comportament si obiceiuri. Totusi, pentru a crea performanta, responsabilitatea nu este niciodata doar in mana angajatorului sau doar in mana angajatului. Ambele parti pot sa contribuie si o pot face, daca stiu cum anume.
1. Fii resonsabil
Nu te gandi ca anumite lucruri nu sunt responsabilitatea ta sau ca altii (sefi, colegi) sunt responsabili pentru anumite probleme. Asuma-ti si lucrurile bune, dar si lucrurile rele din comanie, iar unde poti, implica-te, ofera solutii, ajuta, fara sa incalci pozitia si atributiile colegilor. Fii cu 5% mai responsabil si sprijina-ti colegii cu 5% mai mult, iar in decurs de un an, poti transforma intreagul departament sau intrega organizatie. Nu neaparat in sensul in care vei deveni tu manager (desi poti face si asta, daca iti doresti) sau vei schimba tot, ci in sensul in care, prin atitudinea si actiunile tale, creezi un mediu sanatos, bazat pe responsabilitate si sprijin reciproc. Incepe cu pasi mici.
2. Intelege ce au nevoie managerii si colegii de la tine și livrează acel lucru cat mai bine posibil
Unul din motivele pentru care exista probleme cu angajatii si intre angajati este dat de faptul ca nu toata lumea stie foarte exact ce trebuie sa faca si de ce este important sa faca acel lucru. Cand stii ce ai de facut, incotro mergi si de ce, tot drumul este mult mai usor.
In opt ore la locul de munca, oferi oricum timpul si energia ta, muncesti sustinut, te ocupi de diverse sarcini si obiective. Daca cauti sa ai claritate, vei da acelasi timp si aceeasi energie, insa rezultatele tale se vor dubla, iar starea ta de spirit va fi una cu mult imbunatativa. Ce zici? Merita sa incerci?
3. Creaza relatii autentice cu șefii și cu colegii tai
Relatiile autentice presupun ca nu te porti intr-un anumit fel pentru ca asta se asteapta de la tine, ci pentru ca asa simti tu. Pentru ca ii intelegi si iti pasa de oamenii din jurul tau. Pentru ca te regasesti in acel loc si pentru ca vrei sa cresteti impreuna. Iata cateva idei scurte care te pot ajuta sa creezi relatii autentice:
- Cunoaste-ti șefii și colegii: cine sunt ei cu adevarat? Ce e cel mai important pentru ei? Care este povestea lor de viata? De ce fac ceea ce fac? Care ar fi 3 calitati foarte importante ale lor cu care rezonezi? Ce ai invatat si ce poti invata de la ei?
- Ce poti face tu, in mod concret, pentru a imbunatati relatia cu una dintre aceste persoane. Iti amintesti? Pasi mici. Gesturi mici.
- Concentreaza-te mai ales pe lucrurile care iti plac, pe lucrurile care functioneaza si nu cauta nereguli peste tot.
- Fii sincer si deschis. Fa si spune ce gandesti.
4. Creaza relatii si in afara job-ului
Nu este obligatoriu ca relatiile sa se rezume la programul de lucru. Atunci cand simti, creaza relatii si in afara job-ului. Faceti activitati impreuna si in alte locuri. Participati la teambuilding-uri. Iesiti intr-un loc distractiv. Faceti ceva ce va face placere cu adevarat.
5. Educa-te
Participa la training-uri premium, care te ajuta sa devii mai bun in ceea ce faci si iti arata cum sa depasesti problemele cu care te confrunti in acest moment. Poti incepe cu training-urile 100% Practice organizate de noi. Training-ul Premium de „Evaluare, Motivare si Recrutare de personal” Training-ul Preimium Plus de Leadership „Coordonare si Motivare a Echipelor” si Training-ul Preimium „Comunicare si Negociere prin Persuasiune”.
6. Ajuta si accepta sa fii ajutat
Daca ai oczia sa sprijini un coleg sau o situatie, fa-o. Detaliile fac diferenta. Fa-o intai pentru tine, fa-o pentru ca asa e firesc. Vei crea astfel un mediu in care si tu abia astepti sa fii.