Canale de recrutare: Eficienta canalelor de recrutare clasice
august 18, 2017Care este rolul unui recruiter intr-un interviu de angajare?
august 29, 2017Ce determină aceste transformări radicale?
Te-ai intrebat vreodata de ce oamenii isi schimba domeniul de activitate la 180 de grade? Dupa 10–15 ani in marketing, opteaza pentru o munca domeniul artistic. Dupa 10–15 ani in web design, opteaza pentru domeniul educational. Dupa 10 ani in vanzari, opteaza pentru firme de recrutare sau firme de training Exemple sunt multe. Intrebarea e: de ce? Pot si trebuie firmele sa previna acest lucru?
Prin aceasta situatie trec atat angajatii cu expertiza, cat si persoanele care stau mai putin timp intr-un anumit job sau domeniu de activitate.
De ce?
- Nu se cunosc suficient: nu stiu ce isi doresc cu adevarat, dar cauta, sperand ca, la un moment dat, vor gasi acel lucru care sa-i implineasca
- Nu se mai regasesc la job-ul actual, in mediul sau in domeniul in care lucreaza
- Au facut performanta in domeniul lor, au prins incredere si vor sa inceapa ceva pe cont propriu
Motivele sunt diverse. Ce au totusi in comun aceste situatii?
O nevoie de aliniere a identitatii si valorilor personale, cu sfera relationala, cu cariera, cu tipul de contributie adus in societate.
Pot companiile sa intervina? Trebuie sa intervina?
In unele situatii, aceasta nesiguranta sau cutare a angajatilor poate fi usor perceputa de catre recruiterii experimentati, in timpul procesului de recrutare. Alteori, dupa cativa ani petrecuti intr-o companie, desi performanti intr-o oarecare masura, se poate vedea destul de limpede ca anumiti angajati nu mai sunt 100% prezenti, nu sunt multumiti, se complac, etc
Care este solutia?
- Care sunt obiectivele pe termen scurt, mediu si lung ale angajatilor tai? Intraba-i sau aflati acest lucru printr-un exercitiu distractiv, impreuna.
- Cum poti participa la indeplinirea acestor obiective?
Cu alte cuvinte, oamenii nu parasesc un loc care le ofera tot ceea ce au nevoie cu adevarat. Conditia insa este sa se lucreze la obiectivele reale, din profunzime, ale angajatului, nu neaparat la cele declarate sau presupuse.
Iar daca, intr-adevar, un angajat prefera un alt domeniu de activitate sau o alta companie, poti fi alaturi de el chiar si in acest proces. Ofera-i o recomandare, despartiti-va printr-o petrecere surpriza, etc. In acest fel recunosti valoarea angajatului, dincolo de o perioada in care ati ales sa fii impreuna. Il sprijini pentru ceea ce este, nu pentru ceea ce face pentru tine.
Creierul uman este programat sa caute placere si sa evite durere. La fel cum este natural ca o companie sa creasca, sa se schimbe, sa se transforme, acelasi lucru este valabil si pentru angajatii tai.
Imbratiseaza aceste schimbari si cresti o data cu ele.