Despre firmele de Recrutare Personal si Headhunting din Romania
iulie 1, 2019Cele mai bune practici de vanzari ale echipelor performante
septembrie 5, 2019Stii cum sa recrutezi Milenialii? Este momentul sa te concentrezi pe Generatia Z. Da, ai inteles bine. O noua generatie se pregateste sa intre pe piata muncii si fiecare firma de recrutare personal sau recruiter de top trebuie sa se pregateasca propriu-zis pentru acest moment.
Bineinteles, exista nenumarate surse care clasifica generatiile diferit. Dar, majoritatea sustin ca anii in care generatia este curprinsa sunt: 1996-2012. Noi incercam sa ajutam, de aceea am adunat niste puncte esentiale de bifat in recrutarea Generatiei Z:
- Fii pe faza! Incepe din timp procesul de selectie.
Majoritatea tinerilor isi doresc sa se indrepte spre dezvoltarea unei cariere inca din anii de liceu. Universum a sustinut un sondaj de opinie printre adolescenti iar acestia au sustinut faptul ca sunt mai tentati sa inceapa job-ul direct dupa liceu in schimbul aprofundarii cunostintelor la facultate.
- Adauga valoare mesajului.
Spre deosebire de celelalte generatii, Z-istii sunt axati mai degraba pe valoarea job-ului si importanta cerintelor cerute de catre companii. Mai mult, acestia urmaresc sa aiba relevanta job-ul lor in companie, in echipa din care urmeaza sa faca parte dar si in societate, tocmai din acest motiv urmaresc sa lucreze mai putin, mai eficient si pe mai putini bani. Pentru ei este mai important sa aduca un aport in orice se implica.
- Spiritul antreprenorial.
Generatia Z este cea mai independeta dintre toate generatiile! Intotdeauna au gasit raspunsul singuri, fara a depinde de alte persoane. Din acest motiv angajatorii si recruiterii ar trebuie sa se concentreze pe gasirea unor roluri individualiste in cadrul companiilor pentru acestia. Sunt inclinati spre dezvoltarea in carierea insa isi doresc flexibilitate, din acest motiv job-urile in care se permite comunicarea virtuala si rezolvarea problemelor pe cont propriu si eficient sunt mai tentante pentru acestia.
- Mizeaza pe vizual.
Interesant este faptul ca Generatia Z prefera sa nu fie contactati pe retelele de socializare cu diferite oportunitati de munca de catre recruiterul unei agenti de recrutare sau a unei firme. In schimb, isi formeaza o parere solida despre companii dupa felul in care se prezinta pe social media. De aceea prezentarea echipelor, interactionarea sporita prin imagini si prezentarea serviciilor intr-o maniera inovativa sunt elementele care trebuie luate in calcul atunci cand ne dorim sa comunicam mesaje spre aceasta generatie.
- Posibilitatea avansarii in cariera.
Atunci cand consulta oportunitatea unui job, tinerii sunt interesati in mod special de avansarea in cariera pe care acesta o prezinta. De aceea, pentru a atrage mai multi candidati din aceasta generatie ar trebui luata in considerare oferirea unui internship/training in care acesta sa fie mentorat si apoi pe parcurs avansat pe baza rezultatelor, anumite firme de cnsultanta in resurse umane sau recrutare de personal au astfel de programe si HR Managerii ne spun ca sunt rezultate bune.
Dezvoltati programe de practica/internship si pe alte departamente decat cele principale pentru a descoperii noi talente si a va dezvolta brandul de angajator.
Alte ponturi?
Printre aspectele cele mai importante in comunicarea cu generatia Z se afla si importanta experientei candidatului. Deci, concentrarea pe inovatii tehnologice este un plus in recrutare a acestei generatii. Mai mult, vorbeste pe limba lor! Este prima generatie digitalizata, deci comunicarea cu acestia trebuie concentrata pe dezvoltarea personala, creativitate si pozitivism. Si…nu uita! Ofera importanta job-ului in fiecare etapa a procesului de recrutare!
Acordati atentie anunturilor de angajare, ele trebuie sa arate ce are de castigat si obtinut viitorul coleg si mai putin sa fie o promovare clasica a companiei.
Felul in care te prezinti va decide cat de mult ii poti influenta pe ceilalti.