importanta comunicarii
Importanta comunicarii in procesul de motivare al angajatilor

Pe ce te bazezi in luarea deciziei de angajare?

luarea deciziei de angajare

Suntem fiinte umane, drept pentru care de multe ori actionam si luam decizii bazate pe emotii.Activand in HR, evident deciziile noastre ar fi necesar sa fie cat mai obiective si bine analizate, fie ca vorbim de un proces de recrutare, evaluare a performantelor, promovarea unui angajat, oferirea unui feedback, etc. Cu toate astea, obiectivitatea nu poate fi in proportie de 100%, va exista mereu si o “urma” de emotie. Astazi vom face referire in principal la procesul de recrutare si care este tendinta generala de a lua o decizie de angajare. Astfel, de multe ori in recrutare ne bazam pe intuitie si acea legatura emotionala care se creaza intre intervievator si candidati. Prin urmare, candidatii care ne seamana mai mult, care impartasesc aceleasi valori sau care seamana cu alti colegi, vor avea o rata mai mare de succes. Aici apare si cunoscutul fenomen “efectul de halou”, intalnit nu doar in recrutare, ci si in viata de zi cu zi.

In ceea ce priveste intuitia este important de precizat ca aceasta se dezvolta in timp si ca urmare a experientei, atfel in unele situatii chiar este de ajutor si nu ar trebui de neglijat.

Suntem fiinte umane, drept pentru care de multe ori actionam si luam decizii bazate pe emotii.

Activand in HR, evident deciziile noastre ar fi necesar sa fie cat mai obiective si bine analizate, fie ca vorbim de un proces de recrutare, evaluare a performantelor, promovarea unui angajat, oferirea unui feedback, etc. Cu toate astea, obiectivitatea nu poate fi in proportie de 100%, va exista mereu si o “urma” de emotie.

Astazi vom face referire in principal la procesul de recrutare si care este tendinta generala de a lua o decizie de angajare. Astfel, de multe ori in recrutare ne bazam pe intuitie si acea legatura emotionala care se creaza intre intervievator si candidati. Prin urmare, candidatii care ne seamana mai mult, care impartasesc aceleasi valori sau care seamana cu alti colegi, vor avea o rata mai mare de succes. Aici apare si cunoscutul fenomen “efectul de halou”, intalnit nu doar in recrutare, ci si in viata de zi cu zi.

In ceea ce priveste intuitia este important de precizat ca aceasta se dezvolta in timp si ca urmare a experientei, atfel in unele situatii chiar este de ajutor si nu ar trebui de neglijat.

In procesele de recrutare este important sa se mentina cat mai mult obiectivitatea, iar preferintele personale sa nu influenteze decizia finala. Constientizarea aparitiei efectului de halou este la fel de importanta, altfel exista riscul sa luam o decizie gresita care ar putea avea un impact negativ asupra intregii companii.

In masura in care exista aceasta posibilitate, recomandat ar fi ca in cadrul unui interviu sa fie prezenti 2 recruiteri, astfel rata subiectivitatii este mult mai mica. De asemenea, important este sa avem un ghid de interviu bine structurat, astfel incat sa urmamim compatibilitatea si competentele candidatului pentru un anumit job. In acelasi timp, indicat ar fi ca interviul sa nu fie singurul instrument de evaluare, mai pot fi incluse diferite activitati practice, studii de caz sau chiar interviuri de grup daca avem posibilitatea.

Stim cu totii ca recrutarea nu se face pe baza unor formule magice sau matematice, de aceea este extrem de important sa ne pastram obiectivitatea si sa analizam cat mai realist o decizie de angajare.

Asadar, noi va dorim ca obiectivitatea si intelepciunea sa va insoteasca in intervievarea candidatilor si nu numai.

Vrei sa afli secretele recrutarii, metode 100% Practice pe care le folosim la Evolution HCC cu clientii nostri?

Te putem ajuta cu o evaluare profesionista a personalului tau. Identificam problemele cele mai importante si implementam solutii eficiente, care produc performanta in echipa ta.Te ajutam sa gasesti acei oameni care se potrivesc cel mai bine in compania ta prin serviciul nostru de Recrutare de personal si Headhunting.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *