1. FII PASIONAT!
Nu poti excela in nimic, indiferent de domeniul de activitate, daca nu iti place ceea ce faci. Stim, poate suna cliseic, dar acesta este adevarul. In momentul in care candidatul vine la interviu, acesta te observa pe tine si te asociaza cu compania. Daca nu afisezi o atitudine pozitiva si nu iti descrii jobul cu satisfactie, nu il vei convinge pe candidat ca este un mediu propice pentru el si pentru dezvoltarea sa profesionala.
2. FII AUTENTIC!
Autenticitatea te face, bineinteles, diferit. Partea aceasta se coreleaza foarte mult cu departamentul de marketing. Pentru cucerirea candidatilor, pentru a-i face sa doreasca un interviu cu tine trebuie mai intai sa iti definesti stilul. Aici vorbim de personal branding, de, cum ar spune Calin Crainic, ,,cum ii dai unui obiect inanimat viata”. Trebuie sa ai un brand bine-definit, culori specifice, logo usor de retinut, slogan catchy etc.
Stim ca nu este mereu corect, dar cum oamenii judeca cartea dupa coperta, in acelasi fel functioneaza si candidatii. Daca imaginea companiei tale ii inspira, atunci vor dori sa lucreze pentru tine.
3. AFIRMA SI ACTIONEAZA!
,,Esti ceea ce faci, nu ceea ce spui ca faci”. De-a lungul timpului am invatat ca e bine sa le spui oamenilor despre ideile tale, despre concepte si dezirate. Insa, lista ta de to do va fi receptata precum vorbe goale, daca nu le pui in aplicare. Oamenii in general, candidatii in particular, sunt interesati si asculta, dar ei ,,vaneaza” actiuni si rezultate.
Imagineaza-ti in ce postura te-ai afla tu daca, ca recruiter sau anjagator, un candidat la interviu ti-ar promite luna si stelele, iar in momentul in care devine angajat, sa nu se tina de promisiuni si doar sa iti iroseasca timpul si resursele.
Asadar, pentru a convinge candidatii, trebuie sa actionezi in conformitate cu afirmatiile si promisiunile tale.