Ce sunt KPI-urile? Cum măsori și evaluezi corect echipa ta?
iunie 21, 2017Formarea continua, strategie pentru angajatori de top
iunie 27, 2017Ce face un recruiter antrenat in resurse umane in 2017? Pe ce se concentreaza? Care sunt provocarile si cum le depaseste?
Cum accesam candidatii care nu sunt in cautatare activa?
Raspunsul este simplu: pentru un recruiter experimentat folosim la standarde ridicate si la cote maxime resursele pe care le avem la dispozitie. Cu siguranta, dupa un anumit nivel de experienta, abilitatile de utilizare a tehnologiei si a resurselor umane necesare in procesele de recrutare se rafineaza, astfel incat, accesul la candidati ajunge sa fie cea mai mica dintre dificultatile in recrutare.
Cum captam atentia unui candidat si cum il atragem spre o discutie aprofundata cu scopul de a-l recomanda clientului nostru? Aici tragem linia cand vorbim despre recrutarea provocatoare din 2017.
Sursele media spun ca piata din 2017 este centrata pe candidat. Candidatul capata din ce in ce mai multa influenta in procesul de recrutare. Plaja de oportunitati este in continua crestere. Fiind expusi unor oportunitati variate, candidatii sunt dispusi la mobilitate mult mai mult decat in anii anteriori. Este important sa intelegem acest lucru pentru ca poate ajuta la consolidarea retentiei lor, odata ce ii recomandam pentru pozitii potrivite profilului lor.
Primii pasi eficienti spre candidat? Cunoasterea, intelegerea si promovarea brandului de angajator. Este important sa iesim in evidenta cu procesele noastre de recrutare. Nu este suficient ca doar sa promovam un loc de munca. Nivelul la care ne ridicam astazi solicita sa depunem interes mai mare in zona identitatii angajatorului si sa promovam oportunitatile profesionale in spatele a ceea ce este si poate oferi potentialul angajator, ca posibilitati de dezvoltare, statut si mediu cultural organizational.
Treaba noastra de recruiter sta in a identifica punctele care il evidenteaza pe angajator in piata. Facem asta studiind in primul rand clientul si apoi concurenta sa. Intelegem ce sta in spatele business-ului lui si scoatem la suprafata motivatia lui spre crestere si implicare; asa ne asiguram ca aplicantii sau candidatii spre care ne indreptam au sanse mai mari sa isi dea seama daca rezoneaza cu viziunea potentialului angajator sau nu – selectia naturala. Promovand cu brio identitatea clientului, fara sa inducem asteptari false candidatilor implicati in proces, vom desfasura un proces de recrutare individualizat si pliat exact pe nevoile fiecareia dintre parti.
Ca sa ne asiguram activ, ca ne pliem pe nevoile ambelor parti, dupa ce transmitem clar si intr-o maniera realista brand-ul angajatorului, dublam aceasta strategie cu sondarea atenta si amanuntita a nevoilor, preferintelor si a motivatiei fiecareia dintre parti. Cum facem asta? Relationam eficient si profesional atat cu clientul cat si cu candiatii nostri.
Dezvoltam relatia astfel incat sa o ducem la un nivel de incredere recriproca, atat dinspre client cat si dinspre candidat. Ne asiguram ca ii ascultam atent, luam in calcul preferintele si nevoile lor si venim in sprijinul fiecaruia cu strategii de coaching adecvate. Cum mentinem relatia? Asta vine intuitiv pentru un recruiter cu experienta. Ramane doar sa avem in vedere faptul ca neglijenta spre aceste aspecte, care nu sunt palpabile, poate interveni usor, mai ales in conditii de presiune.
Abilitatile recruiter-ului din 2017 trebuie indreptate spre zona de promovare acurata si profesionala a brand-ului de angajat, promovarea eficienta sa face prin cunoasterea produsului si a publicului. Publicul nostru este plaja de candidati. Ei trebuie mentinuti interesati, colaborativi si antrenati pentru dinamica actuala a pietei.
Poți alege și un training customizat pentru Echipa Ta pe: Negociere și persuasiune, Recrutare și motivare, Leadership, Comunicare, Vânzari Inteligente.