Ai coordonate clare de evaluare pentru echipa ta? Vrei să implementezi sisteme de evaluare, dar nu-ți e foarte clar de unde să începi? Ce sunt KPI-urile? Cum măsori succesul și cum evaluezi corect echipa ta? Cum știi că lucrurile evoluează așa cum vrei? Cum reacționezi în fața provocărilor și cum rezolvi o situație neplăcută? Toate aceste întrebări își găsesc răspunsul în articolul de azi.
Niciun manager nu își dorește haos și lipsă de claritate în echipa sa. Ca manager, lucrezi cu obiective, spui oamenilor ce au de făcut și te asiguri că pot livra. Dar cum faci acest lucru într-un mod concret, clar și fără bătăi de cap?
Una din cele mai bune metode de măsurare și evaluare pe care o poți aplica începând de azi, este metoda KPI-urilor. Key Performance Indicators sau Indicatorii de Performanță nu trebuie să lipsească din trusa operațională a niciunui manager performant.
De ce?
Rolul KPI-urilor este simplu. Dacă știi ce ai de îndeplinit, știi ce trebuie să măsori. Dacă măsori, știi ce trebuie să îmbunătățești și, mai ales, ce să faci concret, pentru ca lucrurile să funcționeze în direcția dată de tine.
Mai jos, listez o serie de Indicatori de Performanță, pentru a-ți da seama exact ce sunt aceștia și cum te ajută pe tine ca leader sau manager.
- Numărul de contacte
- Numărul telefoane/ e-mail-uri/ întâlniri de vânzare/ zi/ săptămână/ lună
- Numărul de conversii
- Return on investment
- Gradul de claritate în echipă cu privire la viziune, obiective, roluri, responsabilități
- Gradul de implicare al echipei
- Gradul de satisfacție al echipei
- Comunicare și feedback
- Bonusuri și premii
- Leadership eficient