
Cum te ajuta brand-ul de angajat sa recrutezi mai bine si mai repede?
noiembrie 18, 2017
HR-ul si noua era hi-tech
noiembrie 30, 2017In trecut, candidatul scria un CV, il publica pe platformele specializate sau vizita targuri de job-uri. Acest mediu era dominat de incertitudine si o cautare continua, atat viitorii angajati cat si angajatorii, sperand ca vor gasi ceea ce li se potriveste. Astazi, lucrurile stau altfel. Ce au in comun recrutarea si marketing-ul si cum te ajuta asta sa recrutezi oamenii potriviti?
Multi din candidatii la un job nu se mai multumesc cu a-si publica undeva CV-ul si a astepta telefonul specialistului de resurse umane. Cum a aparut aceasta schimbare si ce inseamna ea?
Ce au in comun cumparaturile si recrutarile?
Stii ce au in comun cumparaturile si recrutarile? Gândeste-te. Nu stii?
O data cu explozia social media, a avut loc o schimbare extrem de importanta in vanzari: asimetria informationala. Ce inseamna acest lucru? Daca in trecut, voiai sa-ti cumperi o masina noua, dealer-ul auto avea toate raspunsurile pentru tine. Astazi, in momentul cand ajungi la parcul auto, stii probabil toate informatiile de care tu ai nevoie, despre modelul ales. Te-ai informat de pe internet sau ai discutat cu alte persoane din cercul tau social.
Cum se aplica asta in recrutari si care e legatura cu cumparaturile?
La fel ca in cazul cumparaturilor, candidatii la un anumit job sunt sau pot fi mult mai bine informati despre un anumit job sau despre o companie, decat in trecut. Candidatii pot verifica usor si relativ repede compania ta si pot decide, in ce masura li se potriveste. Cu alte cuvinte, nu numai angajatorul alege, ci si angajatul. De aceea brand-ul de angajator este esential.
Recrutarea este marketing
Poate te intrebi: „Cum adica recrutarea este marketing? Ce au in comun recrutarea si marketing-ul?”
Intre o companie cu un marketing foarte puternic si bine facut si o companie care nu stie sa faca marketing, ce companie crezi ca va atrage angajati performanti?
Ce inseamna marketing bine facut? Cum se face marketing de angajator?
- Marketing tintit — stii cui te adresezi si vorbesti pe limba clientului tau (in acest caz, viitorul tau angajat)
- Prezent in mintea clientului — cu cat esti mai prezent, cu atat mai mult poti influenta decizia candidatului sa te aleaga pe tine si sa uite de concurenta
- Constant — daca esti prezent, dar si constant in aparitiile tale, fii sigur ca vei atrage oamenii potriviti
- Livrezi ceea ce promiti in mesajele tale de marketing sau livrezi mai mult decat promiti