De ce să investești azi în Employer Branding?
august 4, 2017Care sunt reguliele de aur pentru o recrutare de succes?
august 15, 2017Evoluezi periodic angajații tăi?
Știi care e acel element pe care îl au în comun angajații și orice companie care țintește foarte sus? Este vorba de creștere. Orice companie știe că nu poate merge mai departe fără să crească. Cum facem creșterea inevitabilă și de ce este necesară evaluarea angajaților cel puțin o dată pe an?
Creșterea nu este un proces haotic, aleatoriu, întâmplător. Este un proces natural, care are loc în mod continuu, la cote mai mici sau mai mari. Ceea ce este de interes pentru orice manager sau coordonator al unui business, este cum preluăm controlul asupra fenomenului de creștere. Altfel spus, cum ne asigurăm că vom crește atât cât vrem, în felul în care vrem, în intervalul de timp pe care l-am stabilit.
Acest lucru este posibil, indiferent de industrie și specificul business-ului tău, dacă aplici o simplă strategie: Măsurarea.
Dacă măsori, evaluezi și aloci o atenție reală acestui lucru, informațiile din evaluări, cifrele măsurătorilor, te vor obliga aproape să iei măsuri. Mai mult decât atât, pe baza acestor informații clare, vei știi și cum anume să implementezi schimbarea și ce pași ai de făcut.
Dacă în privința bugetelor, a cashflow-ului, rolul măsurătorilor e evident, de ce să măsori și să evaluezi angajații cel puțin o dată pe an? Cum te ajută acest lucru?
La fel cum o firmă evoluează și angajații tăi evoluează. Zilnic. Ceea ce trebuie văzut este dacă această evoluție este în aceeași direcție cu obiectivele companiei. Dacă nevoile angajatului și nevoile companiei corespund. Și, mai ales, cum te asiguri tu, ca manager sau antreprenor, că pui fiecare angajat în cea mai bună poziție posibilă pentru a performa și a fi împlinit.
Aceste evaluări pot să însemne, de la avansări pe alte posturi, la transferuri în alte departamente, proceduri noi de lucru, implementarea de noi strategii pentru angajat sau pentru firmă și multe altele. Cu alte cuvinte, faci un reality check. Te asiguri că totul este la zi. Nu pe baza intuiției sau pe baza a ceea ce îți spune angajatul. Ci pe baza unor evaluări clare.