Recrutarea pe Social Media
ianuarie 30, 2018Feedback-ul, cheia unei comunicari eficiente
februarie 26, 2018„Cultura mananca strategie la micul dejun”
De cele mai multe ori cultura organizationala are un impact semnificativ asupra angajatilor din companie si nu numai. De ce? O cultura organizationala pozitiva poate crea incredere si loialitate in randul angajatilor, oferindu-le pasiune pentru munca lor si dedicatie pentru companie, dar in acelasi timp te poate ajuta sa-ti construiesti o buna imagine in piata si in randul viitorilor angajati.
Cum sa-ti dezvolti o cultura pozitiva?
Pentru a construi o cultura organizationala pozitiva si puternica este important ca in interiorul companiei sa existe o buna circulatie a informatiilor, transparenta si promovarea setului de valori pe care le are compania ca urmare a actiunilor intreprinse atat in mediul intern, cat si cel extern.
De asemenea, este important ca o cultura sa incurajeze invatarea, schimbarea prin participarea/implicarea angajatilor si o comunicare deschisa prin impartasirea informatiilor si ideilor intre angajati, nu uitati ca “sharing is caring”. Este esential sa existe o cultura de invatare continua, pentru ca daca angajatii cresc si compania creste.
O cultura organizationala care sustine schimbul de cunostinte poate conduce la obtinerea unor rezultate intr-un timp relativ scurt, decat insuflarea unei culturi standardizate si pastrarea informatiilor la anumite nivele ierarhice, care poate fi critica pentru realizarea obiectivelor.
In acelasi timp, pentru a face fata schimbarilor din mediul de afaceri si a celor de pe piata fortei de munca este nevoie sa se adopte o cultura organizationala flexibila si adaptabila, stim cu totii ca “planul de acasa nu se potriveste cu cel din targ”.
O recomandare ar fi sa analizati periodic relevanta valorilor si respectiv cultura din cadrul companiei si sa examinati daca sunt corespunzatoare schimbarilor din mediul intern/extern. De asemenea, nu omiteti faptul ca o cultura organizationala are un impact direct asupra succesului sau esecului unei afaceri. Aveti grija de oamenii si afacerea vostra!