Cele mai bune practici de vanzari ale echipelor performante
septembrie 5, 2019Automotivarea- o poveste despre cucerirea candidatilor
septembrie 19, 2019Marketingul eficient pentru atragerea posibililor angajati poate suna ca un dat evident, insa inseamna mai mult decat brand si reclama. Strategia de marketing reprezinta unul dintre secretele din spatele unei recrutari de succes. Din acest motiv avem in vizor opt pasi fundamentali pentru reusita agajatorilor:
1. Crearea unui brand unic al companiei
Aceasta reprezinta esenta oricarui efort depus de marketing in vederea recrutarii. Inainte de a lua in considerare dezvoltarea pe plan intern a companiei, este important sa se asigure ca imaginea firmei este bine construita si ca transmite cu exactitate viziunea acesteia.
2. Construirea unui profil de audienta-target
Urmatorul pas consta in segmentarea candidatilor, lucru care se poate realiza prin utilizarea unor instrumente precum cele lansate de SAP. Chiar daca pot exista mai multe posturi vacante, – de la junior la senior – fiecare dintre acestea trebuie analizate diferit. Fiecare grup- target, impreuna cu aspiratiile, motivatiile, precum si domeniile de interese trebuie evaluate, iar, ulterior, se vor construi profile unice.
3. Mentinerea unui site amplu de cariere
Website-ul de cariere a unei companii reprinza un pilon central in procesul de recrutare si de marketing; un spatiu pentru toate informatiile necesare, precum si un loc in scopul unei conectari aprofundate, precum si Microsoft a prezentat. De retinut faptul ca este vitala oferirea informatiilor in asa maniera incat candidatilor sa le fie usor sa gaseasca ceea ce au nevoie, sa inteleaga cerintele, dar si aplicarea pentru job sa fie simpla.
4. Implementarea unei aplicatii de mesagerie digitala
Ca si in cazul comercializantilor online, echipele moderne de HR au lansat reclame programatice pentru cumparare si retargeting. Astfel, atentia candidatilor este constant atrasa, prin instrumente precum 1plusX. Importanta este intelegerea faptului ca atragerea candidatilor inseamna construirea unui design personal care sa fie placut ochiului privitorului, precum si crearea unui content de inalta calitate.
5. Social Media- parghia principala
Social Media reprezinta cea mai buna modalitate de a intra in contact cu aplicantii, folosind, cu prisos, cateva mijloace gratuite. De asemenea, este mediul cel mai propice pentru a promova o imagine clara, captivanta si corecta cand vine vorba de valorile si cultura organizatiei. Cu toate acestea, un sfat ar fi sa nu oferiti doar informatii, ci sa acordati atentie discutiilor din online si chiar sa participati la acestea.
6. Captarea de top
Acest proces este esential pentru orice strategie de recrutare. In general, doar 10% din vizitatorii site-urilor aplica pentru joburile prezentate. Din acest motiv este necesar ca platforma de accesare sa fie eficace, iar candidatilor sa le fie usoara completarea formularelor.
7. Dezvoltarea comunicarii cu candidatii si valorificarea strategiilor de marketing
Odata ce un candidat ajunge pe site-ul de recrutari, este important ca angajatorul sa fie disponibil in sensul comunicarii. Discutiile dintre angajator si posibilul angajat dezvolta o mai buna cunoastere a experientelor din ambele parti.
8. Concentrarea informatiei
In scopul construirii si consolidarii unui plan strategic de marketing, este indicat ca angajatorul sa se intoarca la ideile incipiente si sa regandeasca totul daca este nevoie. In acest sens, intotdeauna departamentul de HR/ de recrutare trebuie sa pastreze si sa evalueze toate informatiile primite de-a lungul timpului de la candidati, precum interesele, succesele si esecurile lor. Speram ca secretele din spatele unei recrutari reusite vor fi utile si pentru organizatia dumneavoastra!
Pasii descrisi mai sus, dar si conturarea unei identitati a firmei, dezvoltarea unei strategii personale de marketing, identificarea miscarilor-cheie, precum si stabilirea obiectivelor conduc spre cel mai bun plan de recrutare.