Ce au in comun recrutarea, cumparaturile si marketing-ul
Ce au in comun recrutarea, cumparaturile si marketing-ul? Cum faci recrutare moderna?
activitati extreme de team building
Invata cum sa iti motivezi angajatii prin activitati extreme de team building

HR-ul si noua era hi-tech

noua era hi-tech

Cocosul, stiati prea bine, ca are insusire

De a ne da de stire

Prefacerile zilei s-a timpului schimbari.

El, far-a se supune

La reguli si cercari,

Cand adevarul spune,

E ca un fabulist;

Iar cand arata timpul e cam naturalist.

Astazi tot mai mult se evidentiaza importanta unor competente-cheie pe care trebuie sa le detina un anumit candidat atunci cand isi doreste un anumit job sau de ce nu un anumit angajator.

De ce? Jobul si angajatorul sunt importante in aceeasi masura pentru un candidat in prezent, dearece generatia actuala pune foarte mult accent pe echilibrul cariera-viata personala.

Astfel, candidatii care sunt in cautarea unui loc de munca acorda o mare atentie mediului in care isi vor desfasura activitatea, viitorii colegi, tehnologiile utilizate, oportunitatile de dezvoltare in cadrul viitorului angajator., etc.

La randul lor, angajatorii se pare ca pun mult accent pe competentele ce il fac “angajabil” pe un anumit candidat, cat si capacitatea acestuia de a invata noi competente si poate mai putin pe vechimea acestuia in munca.

Cum s-a ajuns aici?

Odata cu evolutia tehnologica, HR-ul a fost nevoit sa se adapteze sau sa-si actualizeze versiunea, modelul vechi nu prea mai este compatibil cu noua generatie a fortei de munca sau si mai mult cu tendinta acesteia de a se dezvolta “in valuri” din punct de vedere profesional, fapt ce conduce la minimizarea importantei vechimii in munca.

Accesul la informatii de care dispunem in prezent si existenta diferitelor platforme online permite tinerilor sa se dezvolte intr-un timp mai scurt si sa acumuleze anumite competente-cheie mai rapid si intr-un mod independent chiar, nu doar in cadrul unei companii.

O alta tendinta identificata la generatia Y, o reprezinta schimbarea angajatorului de indata ce anumite compentente au fost dobandite de catre angajat, drept pentru care motivatia si implicarea acestuia in cadrul companiei scad.

In trecut angajatorii aveau acces la mai putine informatii privind angajatii, pe cand astazi diferitele retele sociale ofera departamentului de HR informatii valoroase legate de anumite competente pe care le poate avea un potential viitor angajat, personalitatea acestuia, hobby-uri sau alte interese, informatii care adesea simplifica intr-o anumita masura procesul de recrutare. Acest lucru se aplica si in cazul angajatilor, deoarece astazi angajatorii sunt interesati sa-si construiasca o imagine cat mai buna in piata, astfel prin intermediul unor platforme digitale, angajatii au acces la informatii legate de cultura unei companii, oportunitatile de cariera, mediul si conditiile de lucru, etc.

Prin intermediul diferitelor platforme sau sisteme interne, companiile au posibilitatea de a fi mai aproape, de a comunica, de a planifica si de a gestiona un numar mare de angajati prezenti in diferite colturi ale lumii. Prin urmare, datorita tehnologiei distanta nu mai reprezinta o bariera in obtinerea succesului si a performantei.

Ce facem in continuare?

Acceptam si ne adaptam schimbarii fara prea multa rezistenta. Schimbarea ne este benefica si prin urmare este necesar sa o acceptam, deoarece ne ajuta sa facem pasul urmator, sa evoluam indiferent de domeniul de activitate. Asadar, sa incercam sa fructificam cat mai mult si eficient instrumentele oferite de era hi-tech domeniului HR.

HCC iti construieste viitorul!

Vrei sa afli secretele recrutarii, metode 100% Practice pe care le folosim in compania noastra si cu clientii nostri?

Vrei sa beneficiezi si tu de pasii concreti ai recrutarii moderne, sa nu-ti mai faci griji legat de cum recrutezi eficient? Serviciul nostrum de Recrutare personal şi selecţie personal, Headhunting ajuta deja companii ca a ta.

Lasa un comentariu