Analiza si studiu de piata in resurse umane, Infographic
echipa
Fabula “Ciocanului si a Patentului” sau Controversa Echipa vs. Individ in obtinerea performantei

Despre conflict si boala crocodilului

conflict

Conflict, comunicarea defectuasa sau “boala crocodilului” este ceva de care suferim cu totii. Daca va intrebati cum asa, suntem ca si crocodilii. Cu gura mare si fara urechi. 😉

Comunicarea ineficientă se remarcă de cele mai multe ori prin diferența dintre stilurile de comunicare sau prin eșecul în transmiterea mesajului. Lipsa unei strategii eficiente de transmitere a mesajelor poate face ca sarcinile să fie neînțelese. Prin urmare, determină o situație conflictuală.

Este bine-cunoscut faptul că o comunicare eficientă presupune parcurgerea unor pași necesari pentru ca mesajul să fie transmis. Astfel încât să aibă șanse mari spre a fi receptat și înțeles în forma lui optimă.

Cu siguranță, majoritatea dintre relațiile colegiale întâmpină și situații în care tensiunea sau termenele limită influențează comunicarea. Odată ce identificăm aceste situații ca fiind cauza pentru care comunicarea nu a decurs așa cum am plănuit, putem cu ușurință să ne oprim asupra conflictelor. Să le remediem prin strategii de comunicare care au dovedit rezultate eficiente în trecut.

Totodată, învățarea de tehnici de comunicare noi și adaptate mediului de lucru, vine în sprijijul situațiior de conflict iminente în comunicarea defectuoasă.
Competiția
Unii angajatori aleg competiția ca o modalitate de motivare a angajaților. Una dintre variantele competiției, pentru unele industrii, este cea salarială. Cum partea salarială poate reprezenta un subiect sensibil în cazul multor persoane, dacă acest tip de competiție nu este gestionat atent pentru a-și urmări scopul de favorizare a unei competiții sănătoase, el poate degenera conflicte serioase și situații de sabotaj mai dificil de remediat.

 

Pentru a evita transformarea mediului de lucru într-un loc ostil, este recomandat angajatorilor care aleg să aplice metoda de competiție salarială să o implementeze conform unui plan gândit în prealabil. Și testat pe un anumit lot de anjajați inițial. Totodată, se recomandă ca progresul înregistrat să fie urmărit îndeaproape. Să existe disponibilitate spre intervenție eficientă atunci când va fi necesar.

 

Desigur, vor exista întotdeauna modalități variate de favorizare a competiției, care nu prezintă un risc spre conflict. Un exemplu ar fi încurajarea concursurilor între echipe și oferirea de bonusuri sau beneficii.

Detaliem toate aceste aspecte si multe altele in trainingurile noastre pe care le puteti urmari AICI.

Daca ti-a placut poti sa Share cu prietenii, colegii tai si sa ne oferi chiar un Big Like pentru a avea si a ne dezvolta si a  incuraja un mediu de lucru mult mai bun.

Multumesc ca ne-ai citit si vizitat site-ul! 🙂

Comments are closed.